duminică, 20 ianuarie 2019

Sfaturi pentru prietena mea


Cand o prietena imi plange la telefon, atunci, uneori pe loc, alteori dupa cateva ore mi se clarifica, mi se structureaza in minte sfaturi, solutii, raspunsuri. Apoi na, m-am gandit sa scriu toate astea, ca daca mi-au fost mie utile candva, apai poate or mai fi utile cuiva.

Deci povestea pe f scurt este asa:

 -- Sunt la inceputul unei relatii, doar ce l-am cunoscut, ne intelegem perfect, parca l-am asteptat de-o viata dar... surprise!!! E insurat!!!  :) ca de! ... dupa o varsta oamenii se insoara. Si nu-mi convine...  chiar daca el mi-a spus ca relatia lor a luat demult drumul platonicului, ca de 10 ani nu a mai fost cu nimeni, totusi nu mai suport!!! nu mai suport ca ieri seara inainte de culcare nu mi-a mai trimis un sms roz, ca ii spune ei tot ce face cu mine, etc, etc... ca la o adica daca ea o sa bata din picior se va intoarce la ea cand mi-e lumea mai draga, tocmai atunci cand eu mi-am mutat bine centrul fiintei mele pe el. Si atunci ce ma fac eu???! Nu mai bine pun eu punct relatiei de acum, asa printre smiorcaituri, dar cu mare vitejie? :)

-- Apoi sfatul meu, pe care ea m-a sfatuit sa-l scriu (desi mi-e f greu sa adun peticelele si sa le ordonez din nou, sper sa le pot inseila si sa iasa ceva coerent, un patchwork :) ):

      Deci, in viata putem fi cam in  doua ipostaze: fie in faza de semanat, fie in faza de cules.
In viata noastra cam tot trecem de pe o spirala pe alta. In prima faza a spiralei semanam, in a doua culegem si tot asa. E bine sa ne obiectivam in ce faza suntem, si daca "nu mai putem", chiar sa ne scriem pe un caiet cu litere mari faza in care suntem, sa nu uitam, atunci cand ne apuca pretentiile.

Eu asa am facut candva, demult (cand nu eram sigura de iubirea lui) mi-am scris mare pe o hartie: EU NU SUNT AICI SI ACUM PENTRU A PRIMI CI PENTRU A DARUI!
Nu mai stiu exact ce cuvinte am folosit atunci, dar mesajul era asta: Eu nu sunt acum, aici la cules ci la semanat!!!! In faza aceasta a vietii mele sunt la semanat! Asa ca draga mintisoara, lasa matale pretentiile pentru mai tarziu! Acum ce trebuie eu sa fac este sa acumulez plusuri, fapte bune, sa cultiv si sa am rabdare! Sa cultiv momente minunate, fericite, sa-i DARUIESC clipe  frumoase, minunate, chiar daca in anumite momente strang din dinti si imi curg lacrimile.

Stiu ca societatea contemporana cultiva un alt gen de femeie: femeia cu pretentii. Chiar am citit un titlu la un moment dat pe o revista: Fii Agresiva! :) da, se cultiva femeia agresiva! Desi cred ca noi toate am fi preferat sa citim despre cum sa fim fericite decat despre cum sa fim agresive :). Agresivitatea da satisfactie doar egoului.

      Aici mintea mai vine cu un siretlic, ea vine si spune: dar daca eu acum sunt buna, trec peste pretentiile mele, uite na, ma fac pres la picioarele lui, si el... daca el nu raspunde pe masura? Daca el in final imi da un flit de nu ma vad??!!  Cu asta mintisorara noastra ne paralizeaza complet! Prinse in aceasta menghina intre inima si minte putem umple mii de batiste. Eu stiu :)

Raspuns pentru mintisoara:

--  Acest sacrificiu, aceasta daruire, aceasta alegere de a te face pres in numele iubirii (de fapt este alegerea umilintei in locul egoului) noi nu o facem pentru el. In aceasta etapa in care suntem, este etapa noastra, in care ni se da sansa sa fim! Ni se da sansa sa intram pe spirala pe care scrie IUBIRE IMPARTASITA, si suntem la faza la care trebuie sa daruim! Nu o facem pentru el, ci pentru noi! E sansa noastra. Daca el va iesi din peisaj, va veni altul si ne va inmana premiul. Poate ca el, fiinta umana mica, ne va trada, cine stie?, dar EL, Dumnezeu, nu ne va trada niciodata!

Asta a fost sfatul meu din seara asta pentru prietena mea!

Stiu eu ca multe femei nu vor fi de acord cu mine si vor veni cu polemici diverse.
Fiecare isi alege drumul. Eu aleg calea luptatorului care actioneaza mereu IMPECABIL!
Sa nu uitati asta... e cel mai important lucru: Sa faci totul ca sa fii impecabil in fata lui Dumnezeu!
Nu conteaza in ce masura reusesti, important este sa stii calea si sa faci alegera corecta!

Asta e! Asta am crosetat in asta seara :)
Am pus si niste poze cu agende handmade create de mine de-a lungul timpului, sa fie in ton cu tema :), nu? Ca acus vine Valentinu' !



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu