duminică, 4 noiembrie 2018

Lucrez la colectia mea de Amulete Africane

Patrunzand mai adanc in studiul meu de bijuterii africane, fac mereu descoperiri noi: Tuaregii.




Tuaregii sunt un popor berber, care traieste (da, se incapataneaza sa mai existe si azi dupa multiple decimari) in Sahara, unul dintre cele mai vechi si mai viteze popoare ale planetei. Desi in ziua de azi ei sunt musulmani, totusi ei sunt niste oameni liberi (asa isi si spuneau, oamenii liberi - rebelii desertului) care au luat de la religia musulmana doar anumite aspecte: nu mananca carne de porc, rugaciunea.
Femeile la ei sunt respectate si iubite (se vede asta dupa bijuteriile lor fantastice!), nu poarta val si au o mare libertate.
Valul pe care il poarta este doar pentru a le apara de rafalele de nisip, nu este in nici un caz obligatoriu. Ele au dintotdeauna dreptul la oricate relatii de iubire inaintea casatoriei. (ups! libertatea asta nici in Europa nu a intrat foarte devreme!!! :) )

 Acestea fiind zise si introducerea facuta, sa va povestesc despre amuletele si bijuteriile fascinante ale acestor rebeli ai deserturilor, Tuaregii.

Una din amuletele  care se gaseste, ca forma, pe steagul lor, am transformat-o intr-un set de bijuterii:



Ce m-a frapat la bijuteriile si amuletele acestor oameni, este capacitatea lor de stilizare, de simbol, care te duce dincolo de mental, transcend mentalul, si asta nu neaparat in obiectele rituale, ci in tot.

De exemplu aceste bijuterii din imagine,
sunt niste simple contragreutati, pe care  femeile tuarege le purtau pentru a le tine valul. Cum ar fi la noi un ac de siguranta sau o brosa :), dar pe langa faptul ca erau totusi confectionate ca niste bijuterii ce spuneau multe despre rangul social al femeii (dupa materialul, lungimea, forma in care erau facute), ele arata si ca niste obiecte sacre prin aceasta uluitoare capacitate de sinteza si simbol. De aceea intre ele si anumite amulete africane nu este diferenta.


Nu m-am putut abtine, le-am facut niste schite









si iata ce mi-a iesit:




Si voi continua :)


Aici veti putea vedea intreaga mea Colectie de Amulete Africane

Alte creatii handmade gasiti pe blogul meu: http://indrani-handmade.blogspot.com/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu