joi, 21 februarie 2019

Categorii de creatori in handmade


Am preluat acest text de pe net. Mi-a placut. O analiza faina, limpede, obiectiva 

"...mi se cristalizeaza tot mai mult ca in handmade exista cel putin trei categorii de creatori.

 1) Handmade-istul terapeut. E acela care a gasit refugiul, placerea, suportul, alinarea, universul lui in care se refugiaza si care e numai al lui. Poate din fuga de cotidian, poate ca sa dovedeasca, poate ca sa-si linga niste rani sau sa vindece o boala... E acela care isi poate permite acest refugiu, aceasta fuga, fiindca are un alt castig onorabil, iar acesta este doar castigul pentru sufletul lui. Nu-l intereseaza vanzarea, face eventual cadouri, bucurandu-se de acea luminita de multumire din ochii cadorisitului, care conteaza mai mult decat orice ban. 

2) Handmade-istul tenace. Acesta e "manat in lupta" de o forta interioara bazata atat pe talent nativ sau prelucrat prin specializare cat si prin muuult studiu autodidact in fata calculatorului si a rebuturilor sale. Este multumit doar cand tinde spre perfectiune. Financiar, isi poate permite unele lucruri, dar se intinde doar cat e plapuma si studiaza singur gratis pentru a deveni cat mai bun. Incepe sa fie cunoscut si recunoscut ca brand, nu se vinde ieftin, stie sa-si evalueze valoarea si se axeaza doar pe un domeniu foarte strict care ii defineste personalitatea. Ii recunosti lucrarile din start! 

3) Handmade-istul habarnist. N-a facut nimic niciodata in domeniu dar a auzit ca e cool si nu vrea sa ramana mai prejos decat vecina. Nu stie nici daca ii place, nici daca i s-ar potrivi, si incepe cu " Fetelor, imi place ce am vazut la voi si as vrea sa fac si eu. Cu ce sa incep? De unde luati materialele? Cu ce lipiti? Si cat cereti pe asta?" Si incepe. Si incearca. Cu ce are prin ograda Si isi da seama ca n-a iesit mare lucru ( o si spune) dar cere parerea cu cat s-o vanda. Si pune pret nebazat pe nimic, dar de fapt bazat pe cum arata: 2 lei. Dar si intreaba: "Ce parere aveti? Sper sa va placa!" Ar vinde orice, fiindca telul este de " a face handmade care se vinde". Cred ca e totusi timpul sa vedem cam unde ne situam, in ce categorie, ce asteptam de la noi, cat suntem dispusi sa investim in noi si cu ce costuri. Ca un cost este si deprecierea, dar si autoaprecierea. Eeeei, v-am scris un roman la ceas de noapte"
scris de : https://www.facebook.com/ligia.leontin


Pe scurt eu le-as numi: Hobbysta, Tenacista si Habarnista :)))))))))

Ce sa mai adaug... va doresc sa va gasiti creatorii/ creatoarele care va plac si sa cumparati totul de la ei si niciodata de la chineji :)
Aici puteti vedea si blogul meu de tenacista, cu toate creatiile mele din epoca habarnista si pana azi:
https://indrani-handmade.blogspot.com/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu