marți, 25 iunie 2019

Cum să îi faci pe clienți să-și amintească marca ta

Atingeti toate cele cinci simțuri pentru a vă asigura că marca dvs. rămâne în putere.
Când creeaza o campanie de marketing, majoritatea antreprenorilor petrec mult timp imaginandu-si cum va arăta această campanie - dar rareori se întreabă cum va fi experimentata aceasta campanie. Când oamenii experimentează ceva pentru prima dată, ei folosesc toate simțurile pe care le au la dispoziție pentru a crea o memorie. De aceea deseori asociază sărbătorile cu simțul mirosului sau avem o legătură emoțională mai puternică cu un film când coloana sonoră fixează tonul.

Cu cat mai multe simturi vor fi utilizate pentru a crea o amintire a mărcii dvs., cu atât publicul va fi mai implicat. Cu toate acestea, deoarece marketingul este atât de puternic bazat pe vizual, poate părea dificil să găsiți modalități de a asocia marca dvs. cu celelalte simțuri ale corpului. Iată câteva idei care vă pot ajuta să personalizați strategia de marketing pentru a satisface toate cele cinci simțuri.
 

 
Vederea

Vederea este o considerație atât de comună în marketing, încât folosim chiar și termeni înrudiți atunci când discutăm strategii de marketing - de exemplu, obținerea "mai multor ochi" pe brandul dvs. Marketingul pentru un sentiment de vizibilitate include, de obicei, o puternică identitate vizuală a mărcii prin culori de marcă, chipuri de marcă și, bineînțeles, un logo. Dar există și alte domenii în care o identitate vizuală puternică este crucială. De exemplu, luați în considerare imaginile pe care le-ați postat pe profilurile dvs. de socializare sau chiar modul în care vă prezentați când vă întâlniți cu clienți potențiali.

Atingerea
 
Dacă afacerea dvs. produce sau vinde un obiect fizic, simțul acelui produs va merge mult spre crearea unei puternice amintiri a mărcii dvs. Indiferent dacă este produsul dvs. sau garanția de marketing, folosirea materialelor de înaltă calitate reprezintă primul pas către o asociere pozitivă cu marca dvs., deoarece acest lucru conferă un sentiment de durabilitate și lux.

Materialele de marketing cu tăieturi personalizate se vor simți diferite de cele tradiționale, ceea ce înseamnă că destinatarii sunt mai puțin susceptibili de a le elimina deoarece se simt unici. Opțiunile speciale, cum ar fi ștanțările și acoperirile texturate, sunt ca niște magneți pentru mâini - oamenii nu pot decât să-si dorească să ajunga la ele și să le atingă.

Gustul

Simtul gustului clientului poate părea un teritoriu neexplorabil pentru orice antreprenor care nu lucrează în industria alimentară - la urma urmei, nu orice brand poate oferi eșantioane gratuite pentru a testa gusturile clienților. Dar ați putea oferi bomboane gratuite (cu sigla firmei dvs. imprimata pe ambalaj) în holul dvs. sau luați un client potențial la cină pentru a încheia tranzacția. Puteți, de asemenea, comanda materiale de marketing cu marca dvs, care sunt asociate cu gustul - de exemplu, ii puteti oferi clientului o ceașcă de cafea într-o cană cu sigla firmei dvs, etc.

Mirosul

Marca dvs. are un miros (indiferent dacă doriți sau nu) și dacă este suficient de puternic, oamenii si-l vor aminti. O tehnică este de a crea materiale de marketing și de a adăuga elemente de parfumare in design-ul dumneavoastră. O modalitate mai ușoară, insa, este aceea de a încorpora mirosul in produs, in pachetul expediat sau in magazn.asa cum un agent imobiliar poate folosi un saculet cu petale de flori uscate pentru a parfuma  proprietate pe care o prezinta potentialului client.

Simtul auzului 
Simtul de auzului al clientului este în mod evident afectat de publicitatea radio și video, dar acestea nu sunt singurele momente în care clientul vă ascultă marca. De exemplu, luați în considerare tonul vocii pe care o utilizați atunci când discutați cu potențialii clienți. Pare prietenos sau agresiv? Este prea tare sau prea liniștită? Aveti dictie sau sunteți greu de înțeles?

Nu subestimați niciodată efectul muzicii dvs. în așteptare. Am făcut greșeala de a face acest lucru și de fapt am primit plângeri
de la clienții mei cu privire la muzica neplăcută . 

Cea mai mare lecție care trebuie învățată este că un client utilizează mereu toate simțurile sale pentru a-ți experimenta marca, chiar dacă nu știe asta. Nu numai că este esențial ca marca dvs. să creeze amintiri pozitive clienților dvs., dar este, de asemenea, important să încercați să evitați crearea de asocieri negative cu marca dvs. Nu uitați să vă puneți în pantofii clientului dvs. - puneți-va în ochii urechile, gura, nasul și mâinile lui, astfel încât să puteți obține cu adevărat un efect puterinc pentru modul în care marca dvs. este perceputa.
 




 
 Sursa: https://www.americanexpress.com/en-us/business/trends-and-insights/articles/customers-remember-brand-five-senses/

Un comentariu: