luni, 10 septembrie 2018

In vara asta am fost la mare

Da, in vara asta am fost la mare si am stat 3 saptamani.

Lucram la bijuteriile mele dimineata, ca mi-am luat tot atelierul cu mine si bine am facut ca am tot avut parte de comenzi. Apoi seara ne duceam la plaja. Acelasi program ca acasa, doar ca nu mai stateam pe internet aproape deloc.

A fost foarte frumos, marea a fost delicioasa, mai delicioasa ca de obicei. A fost foarte foarte calda si spre sfarsit chiar si foarte linistita. O iubesc. Dar de data asta nu m-am despartit de ea cu lacrimi in suflet ci cu liniste

Dar sa va povestesc si de handmade. Caci printre altele, am cautat magazine cu frumuseti, cu care sa colaboram si la mare, in Constanta, nu vroiam doar de sezon.



 Am gasit cateva magazine de pictura si antichitati, foarte frumoase in magazinul Tomis. Dar erau triste.
Apoi un magazin cu picturi si obiecte de arta pe care il stiu de cand eram mica. Este chiar langa magazinul Tomis, cum iesiti din mall pe stanga, langa toneta de inghetata Elion.
A supravietuit el atatia ani... era chiar si unul din proprietarii magazinului acolo si am vorbit cu el. L-am felicitat pentru longevitate. Era insa si el trist si dezamagit. 


Toti spuneau acelasi lucru: "Rezistam, dar nu stim pana cand. Intra oameni putini si chiar si ei se uita ca la muzeu. Prefera sa se duca la mall sa cumpere ceva de acolo daca au de facut un cadou. E trist, spunea unul din ei, tin magazinul asta uneori cu bani din buzunar, mai mult din pasiune. Trebuie sa platim taxe, chirii, nu ne iarta nimeni. Nu putem sa lasam preturile mici la obiectele pe care le vindem, pentru ca nu ne mai putem acoperii cheltuielile. Fondul Plastic a falimentat din cauza asta. Tineau preturile mici, nu-si puneau comision, ca sa vanda, in speranta ca vor fi scutiti de dari la stat. S-au ales cu datorii, apoi au fost desfiintati.
Eu va pot lua marfa, imi spuneau ei, dar nu se vinde, sta aici. Si nu are rost sa va incurc."



"Nici artistii nu se inghesuie sa-si aduca creatiile la noi, zicea proprietarul magazinului de langa patiseria Panda, nu stiu de ce, nu stiu unde le vand, dar sunt snobi si zic ca nu e de nasul lor sa-si puna lucrarile aici in magazin. Si unii cu care colaboram, s-au retras incet, incet si ei, influentati de ceilalti. Nu stiu unde vand si ce nu era in regula cu magazinl", spunea el trist. Si se vedea ca e un magazin select in care nu primeau orice chinezism.
    Una peste alta nu am gasit la mare nici un magazin care sa vanda frumos si bine. Aici lumea are cred alte preocupari: mare, bere, mancare si cazare. :) Cui sa-i mai arda de arta,  de suveniruri...


  Asa ca am facut frumusel stanga-mprejur si am poposit in biserica, ca tot era prin preajma, si tot era in gandul nostru sa ne intoarcem acasa :)

Creatiile mele handmade le gasiti pe blog:
http://indrani-handmade.blogspot.com/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu