sâmbătă, 3 martie 2018

De ce imi place sa lucrez cu piatra bruta?


http://indrani-handmade.blogspot.ro/search/label/BIJUTERII%20CU%20PIATRA%20DE%20RAU
Pietrele organice, brute, vorbesc cu mine intr-un fel, pietrele "civilizate" nu fac asta. Structurile lor, neregularitatile lor îmi captivează imaginatia; ele spun povesti din anii lor petrecuti  pe pamant, din vremuri nemasurabile pentru noi.
 Cand vad o piatra fatetata, prima mea reactie este sa admir munca taietorului, care poate fi cu adevarat impresionanta. Dar daca facem abstractie de tăieturile fantastice, ceea ce iese în evidenta, este culoarea, forma, textura, adica tot frumusetea absolut minunata pe care natura a produs-o, ceva glorios pe cont propriu.  

Piatra pura este ceva ecologic, real, autentic si puternic intr-un fel in care, pietrele fatetate nu pot fi niciodata pentru mine.Uneori, un pandantiv este lustruit, integral sau parțial, pentru a descoperi culorile, modelele si designul incredibil pe care natura le-a pus intr-o piatra. Am folosit la bratarile si colierele mele, atat pietre brute, cat și lustruite, pentru a face ceva special. Este ca in pictura, o pictura cu pietre in loc de acuarela.La unele pietre se fac anumite lustruiri ca niste atingeri fine , care rafineaza un pic piatra bruta, oferind un contrast intre neted si dur, adaugind lumina in umbra, transformand o bucată de roca abrupta in arta.
Lucrul cu pietrele slefuite, carbochonite perfect, fac ca realizarea bijuteriilor sa fie o chestiune de asamblare, nu arta. Acestea se gasesc din abundebta in orice magazin sau stand de bijuterii. Asa gasiti bijuterii ieftine. I
n aceasta afacere ca si în multe altele, obtineti ceea ce plătiti. Sa nu mai zic de natura indoielnica a unor "pietre chinezesti" slefuite si ele perfect :)... din nastere.

http://indrani-handmade.blogspot.ro/search/label/BIJUTERII%20CU%20PIATRA%20DE%20RAU Lucrul cu cristalele brute nu inseamna doar  asamblare.
 Este complicat. Pietrele care nu au  fundul plat se rostogolesc. Pietrele în formă ciudată necesită cele mai ingenioase sisteme de prindere. Fiecare design este un puzzle care trebuie rezolvat, fiecare piesa finita este cu adevarat uninca, cum ar putea fi altfel, pentru ca rocile sunt unice, diferite una de alta. Nu există cristale naturale calibrate. Tocmai asta este farmecul lor inegalabil!

Da, am inteles, ca este un trend acum, in occident, catre bijuteriile cu piatra bruta, fie pretioase, semi pretioase sau cuarturi, probabil este un fel de incercare a omului modrn de evadare din "civilizat", planificat, calculat, evaluat :). O incercare de evadare in salbaticie si libertate. 

Asa am simtit si eu lucrand cu ele: energie multa, libertate, fericire, autenticitate.

http://indrani-handmade.blogspot.ro/search/label/BIJUTERII%20CU%20PIATRA%20DE%20RAU



Creatiile mele, unele cuminti, altele mai nebune, le puteti vedea pe blogul meu:
http://indrani-handmade.blogspot.com/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu